مقالات

آشنایی با برند سانیفر Sonifer

یکی از برندهایی که در سال‌های اخیر در بازار لوازم خانگی برقی ایران نامش مشاهده می‌شود، برند سانیفر Sonifer است که در زمینه‌های مختلف به تولید محصولات و ورود آن‌ها به بازار ایران کمک کرده است. با توجه به این که در شرایط کنونی وجود محصولاتی از این دست در بازار لوازم خانگی کشورمان زیاد شده است، در این مقاله سعی کردیم تا به بررسی این برند بپردازیم. شناخت محصولات این چنینی و آشنایی با این نوع برندها، کمک می‌کند تا خریداران محصولات لوازم خانگی، با شناخت بهتر، به انتخاب بهتری دست بزنند.

در سال 2012 شرکت چینی Yiwu Boneng Imp. & Exp. Co., Ltd برند سانیفر Sonifer را به منظور تولید، مصرف و صادرات محصولات رده لوازم خانگی کوچک راه‌اندازی کرده و مورد بهره‌برداری قرار داد. محصولات این شرکت شامل لوازم الکترونیکی خانگی شامل کتری برقی، چرخ گوشت، آبمیوه گیری، مخلوط‌کن، اتو برقی، سشوار، اتو مو، ساندویچ‌ساز، میکسر دستی، قهوه‌ساز، آسیاب قهوه، قهوه‌جوش و سایر مواردی از این دست هستند.

سانیفر Sonifer

نمونه محصول برند سانیفر

برندینگ

این شرکت در زمینه برندینگ و ایجاد تصویر برند سانیفر تلاش زیادی انجام داده است. به عنوان مثال به عنوان نماد برند خود، ققنوس را برگزیده است با این ذهنیت که محصولات این برند، مانند پرنده افسانه‌ای به سراسر دنیا سفر خواهند کرد و زندگی بهتر را برای مقصد سفر خود، ایجاد می‌کنند. ساخت زندگی با کیفیت بهتر نیز همواری جز شعارهای اصلی این شرکت است که از طریق ارائه محصولات با کیفیت در پی رسیدن به آن است.

سانیفر Sonifer

لوگو برند سانیفر

گستره فعالیت برند سانیفر Sonifer

درست است که برند سانیفر Sonifer در کشور چین ثبت شده و محصولات خود را تولید می‌کند، اما از ابتدا با هدف فعالیت در کشورهایی که در حال توسعه هستند، راه‌اندازی شده و استراتژی فعالیت خود را تدوین کرده است. همین امر باعث شده که سراغ محصولاتی مانند غذاسازها، بخاری‌ها و سایر لوازم آشپزخانه و لوازم مراقبت شخصی جهت تولید برود که بازارهای اصلی صادراتی آن عراق، ایران، آذربایجان، گرجستان و سایر کشورهای مشابه هستند.

در واقع هدف این برند این است که با ارائه محصولات و خدمات پس از فروش مناسب با ویژگی‌های بوم‌شناسی این کشورها، به صورت تهاجمی وارد بازار این کشورها شده و بتواند سهم بازار قابل توجهی از بازار این کشورها کسب کند. به طور مثال در کشورمان به دلیل وجود تحریم‌ها و قیمت تمام شده بالا برای کالاهای سایر کشورها، محصولاتی از این دست که در عین برخورداری از کیفیت مطلوب می‌توانند قیمت رقابتی نیز داشته باشند، قادر خواهند بود تا بخش قابل توجهی از بازار را از آن خود کنند.

فروشگاه اینترنتی برای خرید

نمونه محصول برند سانیفر

فلسفه فعالیت برند سانیفر Sonifer

بر اساس استراتژی تدوین شده، این برند تلاش دارد تا با توجه به کشورهایی که به عنوان بازار هدف خود تعیین کرده است، فعالیت خود را برنامه‌ریزی کند. به عنوان مثال این شرکت تلاش کرده تا با بهره‌برداری از شرایط خرید ملک در کشورهای مورد نظر، انبار خود را به این کشورها انتقال داده و به این وسیله محصولات را بهتر و منظم تر در اختیار مشتریان قرار دهد.

به صورت کلی این برند نیز مشابه سایر محصولات شرکت پایه، تلاش می‌کند تا در کنار ایجاد کیفیت مناسب برای محصولات خود، با ارائه قیمت در سطحی کاملا رقابتی، بتواند بازار قابل توجهی از محصولات لوازم خانگی برقی را از آن خود کند. در واقع این برند برخورداری از انبار در کشورهای مقصد را به نوعی مزیت خود قرار داده است.

به علاوه برند مورد نظر تلاش می‌کند تا علاوه بر ساخت محصولات مورد نیاز بازار، از طریق ارائه خدمات پس از فروش مناسب، جایگاه ویژه و ماندگاری در ذهن مخاطبان خود ایجاد کند. به همین دلیل است که برند سانیفر Sonifer به دنبال اعطای نمایندگی‌های بیشتر به فروشندگان لوازم خانگی در بازار کشورهای مورد هدف خود است تا بتواند از طریق واسطه، خدمات پس از فروش بهتری را ارائه کند.

فی الواقع این برند همواره بر این ارزش تاکید کرده که کار ما با فروش محصول به اتمام نرسیده و در تمامی مراحل استفاده مشتری از محصول مورد نظر همراه او می‌مانیم تا هم نظر مشتری را جلب کرده و هم با استفاده از تجربه کاربری مشتری، محصولات آینده تولیدی خود را از نظر کیفیت و رابط کاربری بهبود دهیم.

فروشگاه اینترنتی برای خرید

نمونه محصول برند سانیفر

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

این مقاله به بررسی برند سانیفر Sonifer به عنوان یکی از برندهایی که در سال‌های اخیر وارد بازار لوازم خانگی برقی شده پرداخته است. در ابتدا آشنایی مختصری با ماهیت فعالیت و اهداف مورد نظر شرکت پیدا کردیم. در ادامه ضمن نام بردن از انواع محصولاتی که این شرکت تولید می‌کند، بازارهای فعالیت آن را بر شمرده و عنوان کردیم که این برند با هدف گسترش خود در بازار کشورهای مورد نظر، تلاش کرده است تا تولید محصولات خود را به نحوی با بازار این کشورهای بومی سازی کند.

همچنین به این موضوع اشاره کردیم که ارائه خدمات پس از فروش یکی از اهدافی است که این شرکت با ارائه آن سعی در ایجاد مزیت رقابتی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید