مقالات

دنیای بزرگ همزن برقی

انواع همزن برقی

یکی از پرکاربردترین لوازم آشپزخانه، همزن است. با داشتن انواع همزن‌ها بسیاری از فعالیت‌های شما راحت می‌شود. دیگر نیازی به صرف کردن زمان زیاد برای هم زدن موادی مانند تخم مرغ، خمیر و بسیاری موارد دیگر را نخواهید داشت و از طرف دیگر می‌توانید تجربه‌ی تهیه‌ی خانگی غذاهایی که در رستوران‌ها و قنادی‌ها در دسترس هستند را به دست بیاورید، که خود صرفه‌جویی بزرگی در هزینه‌های شما به شمار می‌آید. در این مقاله به بررسی دو دسته‌ی اصلی همزن‌های برقی، یعنی همزن‌های دستی و کاسه‌ دار (دارای استند) می‌پردازیم. به شما در زمینه خرید همزن برقی. کمک میکنیم با ما همراه باشید.

 

همزن برقی دستی

یکی از لوازم برقی بسیار پرکاربردی که می‌توانید از آن بهره ببرید، همزن دستی است. همانطور که از نام این نوع همزن پیدا است، همزن دستی را می‌توانید در دستان خود در اختیار گرفته و آن را در ظرف حاوی موادی که می‌خواهید با هم ترکیب کنید قرار دهید. در حقیقت شما می‌توانید همزن دستی را در هر لحظه به هر جهتی که می‌خواهید تکان بدهید تا از مخلوط شدن مواد، اطمینان حاصل کنید. عملکرد این همزن‌ها به شیوه‌ای است که چرخ‌دنده‌های متصل به پره‌های آن، پس از متصل کردن همزن به برق و روشن کردن آن، شروع به چرخاندن پره‌ها می‌کنند. پره‌های این همزن در حقیقت تیغه‌های برنده‌ای هستند که می‌تواند مواد را کوچک و خورد کنند و با چرخش خود اقدام به مخلوط کردن این مواد با یکدیگر نمایند.

 

نکات خرید همزن برقی دستی

نکاتی که باید پیش از خریدن همزن به آن‌ها توجه کنید به شرح زیر هستند.

  • وزن مناسب:

تقریبا اکثر همزن‌های دستی بسیار جمع و جور هستند اما برخی از آن‌ها دارای وزن سبک‌تری هستند. نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد آن است که باید همزنی را انتخاب کنید که نه بسیار سنگین باشد و نه بسیار سبک. چرا که سنگینی زیاد، باعث خستگی شما خواهد شد و سبکی نیز، باعث سخت شدن کنترل همزن می‌شود.

  • صدا:

سعی کنید همزنی را انتخاب کنید که حداقل صدا را ایجاد نماید چرا که برخی از آن‌ها صداهای بسیار شدیدی را ایجاد می‌کنند.

  • دستگیره:

یکی از قسمت‌های مهم همزن دستی، دستگیره‌ی آن است. سعی کنید همزنی را انتخاب کنید که در دستان شما سر نخورد و دستگیره‌ی آن ارگونومیک باشد. همچنین دقت کنید که همزنی را بخرید که نگهداری دستگیره‌ی آن راحت باشد.

  • سرعت:

سرعت همزن‌های دستی متغیر است و شما باید بسته به نیازی که به آن دارد، یکی را انتخاب کنید. در حالیه بسیاری از همزن‌های دستی دارای قدرتی برابر 150 وات هستند، شما می‌توانید همزن‌هایی با قدرت 220 وات تهیه کنید.

همزن برقی دستی

همزن برقی دستی

 

مزایا و معایب همزن برقی دستی

مزایای این نوع همزن عبارتند از:

  1. نگهداری از همزن دستی در آشپزخانه به علت قابل حمل بودن، بسیار راحت است.
  2. می‌توانید همزن را به هر قسمتی که خواستید بچرخانید. در حقیقت، آزادی عمل بیشتری دارید.
  3. همزن‌های دستی مانند نوع کاسه دار که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد، محدود به یک کاسه نبوده و انعطاف‌پذیری بالایی دارد.
  4. مناسب‌ترین همزن برای ایجاد کف و افزودن هوا برای درست کردن کیک‌های خامه‌ای است.

 

معایب همزن دستی عبارتند از

  1. ممکن است بعد از استفاده‌ی طولانی، خسته بشوید.
  2. در صورت زیاد بودن حجم مواد، همزدن، کار دشواری خواهد بود.

 

همزن برقی کاسه دار

همزن کاسه دار، همزنی است که هم مناسب خانه و هم رستوران‌ها و قنادی‌ها است. این همزن دارای استندی است که کاسه‌ای بر روی آن قرار میگیرد که مواد را درون آن ریخته و با روشن کردن دستگاه، خود همزن، اقدام به مخلوط کردن مواد می‌کند. شما می‌توانید که لوازم جانبی زیادی مانند بستنی‌ساز و آسیاب غذا را برای این نوع از همزن‌ها تهیه کنید. این نوع همزن‌ها مناسب افرادی است که استفاده‌ی زیادی از همزن‌ها می‌کنند برای همین نیز پیشنهاد می‌شود که اگر جزو افرادی هستید که استفاده‌ی زیادی از همزن‌ها ندارند، از همزن برقی دستی استفاده کنید.

 

نکات خرید همزن برقی کاسه دار

نکات مهمی که باید در هنگام خرید همزن برقی کاسه دار آن‌ها در نظر بگیرید شامل موارد زیر هستند.

  • ظرفیت کاسه:

ظرفیت کاسه‌ی همزن کاسه دار، یکی از نکات مهمی است که باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید. تعیین این ظرفیت به آن بستگی دارد که میزان استفاده‌ی روزانه‌ی شما تا به چه حد است و برای چه کاری می‌خواهید از آن بهره ببرید.

  • سرعت:

مانند مدل دستی، همزن‌های کاسه دار نیز دارای سرعت‌های متنوعی هستند.

  • اتصال لوازم جانبی:

همزن‌هایی را تهیه کنید که قابلیت اتصال لوازمی که پیش‌تر نیز به آن‌ها اشاره شد فراهم باشد.

  • تایمر:

یکی از گزینه‌های مناسبی که باید در حین انتخاب همزن کاسه دار به آن توجه داشته باشید، وجود تایمر است چرا که کار شما را راحت خواهد کرد.

همزن برقی کاسه دار

همزن برقی کاسه دار

 

مزایا و معایب همزن برقی کاسه دار

مزایای همزن برقی کاسه دار

  1. امکان اتصال لوازم جانبی برای بهبود عملکرد همزن
  2. تایمر موجود باعث می‌شود تا همزمان که همزن به هم زدن مواد ادامه می‌دهد، شما هم به سایر کارهای خود برسید.
  3. خستگی ناشی از استفاده از همزن‌های دستی در این مدل دیده نمی‌شود.
  4. همزن کاسه دار، برای هم زدن حجم‌های بالای مواد، بهترین انتخاب است.
  5. قدرت موتور این همزن‌ها بالا است و توانایی هم زدن خمیرهای ضخیم را نیز دارا هستند.

 

معایب همزن کاسه دار

  1. برای این همزن‌ها باید جای مخصوصی را در خانه‌ی خود تهیه نمایید.
  2. هزینه‌ی آن با مدل دستی متفاوت و گاها بیشتر است.
  3. معمولا وزن این همزن‌ها کمی سنگین است.

 

سخن آخر

تهیه‌ی انواع همزن‌ها برای بهبود کیفیت آشپزی، انتخاب هوشمندانه‌ای است. در این مقاله با بررسی دو مدل از رایج‌ترین همزن‌های برقی یعنی همزن‌های کاسه دار و همزن‌های دستی، سعی کردیم تا شما را با تعاریف آن‌ها، مزایا و معایب و همچنین نحوه‌ی انتخاب هرکدام، آشنا نماییم. امیدواریم تا با بهره‌گیری از مطالب ذکر شده بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید