مقالات

قبل از خرید اتو این مطلب را حتما بخوانید

یکی از وسایلی که باید در هر خانه وجود داشته باشد، اتو است. بدون اتو، ظاهر شما نامناسب خواهد بود. اتوها دارای انواع مختلفی هستند و همین ویژگی باعث شده‌است که افراد، در حین خریدن آن، با سردرگمی مواجه بشوند. با توجه به آن که پیش از خریدن اتو، باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید، در این مقاله شما را با مهم‌ترین این نکته‌ها آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

انواع اتو

پیش از هر چیزی لازم است که با انواع اتو آشنا شوید. دانستن انواع مدل‌های این دستگاه در هنگام خرید اتو، کمک زیادی به شما خواهد کرد. اتوها به چند دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند که شرح هر کدام را در زیر ملاحظه می‌کنید.

 

  • اتو بخار:

رایج‌ترین مدل اتویی که طرفداران زیادی را دارد، اتو بخار است. کف اتو بخار از جنس سرامیک، استیل و یا تفلون است. با توجه به روزنه‌هایی که در کف اتو بخار تعبیه شده‌اند، بخار آب از زیر آن خارج شده و به اتو کردن لباس‌ها به شما کمک می‌کند.

اتو بخار

اتو بخار

 

  • اتو خشک:

 اتو خشک دارای هیچ بخاری نیست و شما باید با استفاده از آب‌پاش و یا فشردن دکمه‌ی مخزن آبی که در برخی از آن‌ها وجود دارد، مقداری آب بر روی لباس بریزید و سپس با استفاده از گرمای اتو، لباس‌ها را اتو نمایید.

اتو خشک

اتو خشک

 

  • اتو پرسی:

 اتو پرس عملکردی مشابه به اتو بخار دارند اما تفاوت اصلی آن‌ها آن است که دارای حجم زیادی هستند و بیشتر مناسب افرادی هستند که نیاز دارند که به صورت حرفه‌ای لباس و یا ملحفه را اتو کنند.

اتو پرسی

اتو پرسی

 

  • بخارگر:

 اتو بخارگر ، بدون استفاده از صفحه‌ی داغ اقدام به اتو کردن لباس‌ها می‌پردازد. اساس کار بخارگر، استفاده از بخار برای اتو کردن است. با توجه به ایمن بودن بخارگر، شما می‌توانید لباس‌ها را به صورت عمودی (چه بر چوب لباسی و چه بر تن) نیز اتو نمایید.

اتو بخارگر

اتو بخارگر

 

  • اتو با مخزن بخار جدا:

اتو با محزن بخار جدا ها که مانند اتوبخار کار می‌کنند دارای یک مخزن مجزا برای بخار هستند که مخزن توسط لوله یا شیلنگی به اتو متصل می‌شود. حجم بالای بخار و همچنین تمام نشدن مداوم آب، از تفاوت‌های این نوع اتو با اتو بخار است.

اتو با مخزن بخار جدا

اتو با مخزن بخار جدا

 

کیفیت کف

سعی کنید اتویی را انتخاب کنید که تمامی گرما در کف آن به صورت یکنواخت پخش می‌شود. عدم یکنواختی گرما در کف برخی از اتوها مشاهده شده که باعث آسیب رسیدن به لباس شما می‌شود. همچنین کف اتو باید نچسب باشد. منظور از نچسب آن است که کف اتو نباید پس از گرم شدن، بر روی لباس بچسبد چرا که باعث خراب شدن آن خواهد شد. همچنین به عدم وجود خراش در کف توجه کنید. به طور کلی به هر میزانی که کیفیت کف بالاتر باشد، اتوی شما نیز در برابر خراش و زنگ‌زدگی مقاوم‌تر خواهد بود.

 

توان و انرژی اتو

سرعت و سطح گرمایش اتوی شما به میزان توان مصرفی اتو وابسته است. به هر میزانی که میزان وات (واحد توان مصرفی) اتو بالاتر باشد، سرعت و سطح گرمایش اتوی شما بالاتر خواهد بود و در نتیجه عملکرد اتوی شما نیز بهتر می‌شود. همچنین توان بالای مصرفی باعث می‌شود که اتوی شما با سرعت بیشتری گرم شود.

 

مخزن آب و روزنه‌ها اتو

از سلامت مخزن آب و راه‌های اتصال آن به روزنه‌ها مطمئن شوید. مشاهده شده که در برخی از اتوها، روزنه‌هایی تعبیه شده که بسته هستند به همین دلیل باید عملکرد آن‌ها را در نظر بگیرید. از طرف دیگر حجم مخزن آب با توجه به نیاز شما به اتو تعریف می‌شود پس شیوه‌ی زندگی خود را برای تعیین حجم مخزن آب اتو، در نظر بگیرید.

 

جنس اتو

جنس اتو، دیگر معیار مهمی است که باید در هنگام خرید اتو به آن توجه کنید. جنس‌هایی از قبیل استیل، سرامیکی، آلومینیومی و برخی دیگر، همگی از مواردی هستند که در بازار موجود بوده و با توجه به جنس هر کدام، میزان استهلاک و ماندگاری اتو نیز تغییر خواهد کرد.

 

طراحی ارگونومیک و وزن

سهولت کار کردن با اتو، معیار مهمی برای تهیه‌ی آن است. دسته‌ی اتو باید به نحوی طراحی شده باشد که دستان شما در حین کار کردن با آن راحت باشد. از طرف دیگر، دسته‌ی اتو باید از جنسی باشد که به هیچ وجه حرارتی را از خود عبور ندهد. همچنین وزن اتو به مدلی که تهیه می‌کنید وابسته است و در صورتی که فردی هستید که سنگینی اتو شما را ناراحت می‌کند، این نکته را پیش از خرید در نظر بگیرید.

 

کنترل دما اتو

اتویی را انتخاب کنید که بازه‌های مختلفی برای کنترل دما داشته باشد. این نکته را در نظر بگیرید که شما قرار است انواع پارچه‌های مختلف را با استفاده از آن اتو، صاف کنید و هر کدام از آن لباس‌ها بسته به جنسی که دارند، نیازمند دمای مخصوص به خود برای اتو شدن هستند.

 

سخن آخر

دانستن انواع مختلف اتوها و نکات مهمی که باید در هنگام خرید اتو به آن‌ها توجه کنید باعث می‌شود که بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. به جز نکاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، یکی دیگر از شرایط اساسی که باید در هنگام خرید اتو به آن توجه داشته باشید، هزینه‌ای است که می‌توانید برای خرید اتو پرداخت کنید. امید است که با در نظر گرفتن تمامی این موارد، مناسب‌ترین اتو را تهیه نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید