مقالات

کاربردهای گوشت کوب برقی

با وجود پیشرفت‌های روزافزون تکنولوژی، به طور روزانه، جدیدترین وسایل الکترونیک با کاربردهای متنوع، به بازار عرضه می‌شود. بعضی از این وسایل، با مرور زمان اصطلاحا از مد افتاده و بی‌استفاده می‌شوند اما بعضی دیگر از وسیله‌ها، با توجه به استفاده‌های زیادی که در موارد مختلف داشته و به علت پرکاربرد بودنشان، به جز جداناپذیری در آشپزخانه‌ها تبدیل می‌شوند. یکی از وسیله‌های پرکاربرد، گوشت کوب برقی می‌باشد. در این مقاله می‌خواهیم به طور کلی به بررسی گوشت کوب برقی و کاربردهای آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

گوشت کوب برقی

شاید شنیدن نام گوشت کوب برقی برای شما فقط تداعی کننده‌ی کوبیدن گوشت که قبلا با گوشت کوب‌های دستی انجام می‌شد، باشد. اما باید در نظر داشته باشید که دستگاه کوشت کوب، کاربردهای بیشتری از کوبیدن صرفا گوشت دارد که جلوتر به آن می‌پردازیم.

قبل از اینکه بخواهیم به طور کلی دستگاه‌های گوشت کوب را معرفی کنیم، باید بدانیم که گوشت کوب برقی هم به صورت چندکاره و هم به صورت تک کاره ارائه می‌شود که هر کدام مزایای خود را دارد.

به طور کلی یک دستگاه گوشت کوب برقی یک کاره، متشکل از موتور و تیغه‌ی دستگاه- با قابلیت جدا شدن- بوده و کارهایی که می‌تواند انجام بدهد، محدودتر از دستگاه‌ گوشت‌کوب برقی چند کاره است. دستگاه‌های چندکاره با داشتن لوازم جانبی‌هایی مثل خرد کن، همزن، رنده و …، کاربردهای بیشتری داشته و فرایندهای آشپزی را تسهیل می‌کنند. در ادامه می‌توانید عکس‌هایی از هر دو نوع دستگاه مشاهده کنید.

 

دستگاه گوشت کوب برقی یک کاره                          دستگاه گوشت کوب برقی چند کاره

البته در نظر داشته باشید در صورت تمایل به خرید این نوع دستگاه، گوشت کوب برقی چند کاره با داشتن کاربردهای متنوع‌تر، اولویت بیشتری برای خرید نسبت به گوشت کوب برقی تک کاره دارد.

کاربردهای گوشت کوب برقی

همان طور که پیشتر مطرح شد، گوشت کوب کاربردهای متنوعی دارد که در ادامه به بررسی این کاربردها می‌پردازیم.

  1. کوبیدن و مخلوط کردن گوشت

اولین کاربردی که گوشت کوب دارد و به نوعی می‌توان گفت بومی شده در کشور ما می‌باشد، کوبیدن و مخلوط کردن گوشت برای موارد مختلف از جمله درست کردن انواع غذاها مانند کتلت، کباب کوبیده و…، می‌باشد. البته باید توجه داشت که قطعات گوشت نباید زیاد از حد بزرگ باشند؛ زیرا که ممکن است به تیغه‌های گوشت کوب برقی آسیب برساند.

  1. پوره کردن مواد غذایی مختلف

برای تهیه انواع غذاها مثل سوپ‌های مختلف، به پوره‎ی مواد غذایی مختلف مثل سیب‌زمینی نیاز است. یکی از استفاده‌هایی که می‌توان از دستگاه گوشت برقی داشت، در همین زمینه است که با تیغه‌های استیلی که دارد، به بهترین نحو ممکن، با بالاترین کیفیت می‌تواند انواع پوره‌ها را تهیه کند.

  1. تهیه انواع اسموتی

از نوشیدنی‌های پرطرفدار به ویژه در فصل تابستان، انواع اسموتی‌ها با طعم‌ها و مزه‌ها مختلف می‌باشد. اگر بخواهیم برای نوشیدنی‌های اسموتی، تعریفی داشته باشیم؛ نوشیدنی‌ای مخلوط از میوه‌های تازه و یخ زده که گاهی با توجه به سلیقه شیرین نیز می‌شود. برای تهیه اسموتی‌ها، باید تکه‌های میوه را با مواد افزودنی دلخواه، به صورت یکسان مخلوط کرد. گوشت کوب‌های، نیز با داشتن تیغه‌های مناسب این کار، به صورت یکسان مواد اسموتی را مخلوط کرده و یک نوشیدنی خوش رنگ و طعم را ارائه می‌دهد.

  1. خرد کردن مواد

در دستور تهیه تعدادی از غذاها، باید مواد غذایی به کار رفته در آن‎ها مثل پیاز، انواع سبزیجات و…، نه خیلی درشت بوده و نه خیلی ریز باشند؛ باید به نحوی در اندازه‌های مناسب خرد شوند. با استفاده از گوشت کوب برقی می‌توان، مواد را در مخزن خود دستگاه ریخته تا به طور مناسب توسط خود دستگاه خرد شوند.

  1. له کردن

برای تهیه غذاهایی مانند کشک بادمجان، انواع حلیم‌ها و…، نیاز است برای مابقی مراحل، مواد غذایی اصلی، بعد از پخت، به صورت کامل له شوند. این کار باید بلافاصله بعد از پخت انجام شود و به همین سبب دمای مواد بالاست و له کردن ان‌ها به صورت سنتی- با گوشت کوب و یا با استفاده از وسایل دیگر- ممکن است آسیب زننده باشد. اما گوشت کوب، به علت جنس استیلی که تیغه‌های آن داشته و طبعا مقاومتی که نسبت به دما و گرمای مواد غذایی دارد، این کار را در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون هیچ آسیبی انجام می‌دهد.

سخن آخر

امروزه وسایل متنوع الکترونیکی وجود دارد و به طور روزمره به تعداد و تنوع آن‌ها افزوده می‌شود؛ اما بهتر است که در انتخاب این وسایل دقت کافی داشته باشید که بهترین وسیله‌ها با بهترین و بیشترین کاربرد را داشته باشد. دستگاه گوشت کوب یکی از این وسیله‌ها بوده که همانطور مطرح شد، کاربردهای متنوعی داشته و انتخاب و خرید آن بسیار به صرفه می‌باشد.

علاوه بر آن، یکی از مواردی که در آشپزی و آشپزخانه اهمیت دارد، داشتن سرعت عمل و انجام کارها در سریعترین زمان ممکن می‌باشد. با استفاده از دستگاه گوشت کوب برقی، فرایندهای آشپزی در سریع‌ترین زمان و با بالاترین کیفیت، انجام می‌شود.

در این مقاله سعی داشتیم با مروری بر کاربردهای گوشت کوب برقی، شما را در این زمینه راهنمایی کنیم. از همراهی شما متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید