مقالات

همزن ‌های مارک فوما ژاپن

تولیدات لوازم ‌خانگی یکی از آن صنایع پرکاربرد و پرمخاطبی است که در همه جای دنیا مورد نیاز بوده و درصد بالایی از تولیدات هر کشور پیشرفته‌ای را تشکیل می‌دهد. همین امر باعث می‌شود تا نمودار قابل‌توجهی از گردش مالی، صادرات و خودکفایی را به خود اختصاص داده و در صورت اعتماد خریداران به برندی قابل ‌اتکاء، درآمدزا و آینده‌دار تبدیل گردد. همزن ‌های مارک فوما ژاپن یکی از انواع لوازم‌خانگی است که علاوه بر جذب اعتماد مصرف‌کنندگان، کاربردهای متفاوت و بسیاری داشته و آشپزی را لذت‌بخش و مفرح می‌کند.

همزن دستی

برند فوماژاپن

فوما از جمله کارخانه‌های تولید لوازم‌خانگی باکیفیتی است که در عین‌ حال با قیمت‌های مناسبی نیز عرضه می‌شود. در واقع از میان برندهای میان رده لوازم‌خانگی، فوما یکی از پرتاثیرترین آن‌ها در میان مخاطبین است. لوازم‌خانگی تولیدی این کارخانه همچون همزن‌ های مارک فوما ژاپن، در میان مصرف‌کنندگان و خریداران از اقبال خوبی برخوردار است. خط تولید این برند پرمخاطب اجناسی با طول عمر طولانی، ماندگاری بالا و کاربردهای متنوعی را ارائه می‌دهد.

همزن‌های برقی مانند همزن ‌های مارک فوما ژاپن، یکی از آن وسایل برقی لوازم‌خانگی است که جهت مخلوط کردن چندین مواد غذایی به‌ کار رفته و استفاده از آن برای هر آشپزی لازم و ضروری است. جهت هم زدن مواد غذایی به‌خصوص در زمان درست کردن کیک‌های خانگی و حرفه‌ای، وجود وسیله‌ای که مواد را با هم مخلوط کرده و بافتی یکنواخت و بدون خلل ایجاد نماید، ضروری است.

این محصولات با افزایش کیفیت مواد غذایی مورد استفاده، دست را نیز خسته نکرده و کاربر را از مصرف انرژی مضاعف بی‌نیاز می‌کنند. همزن‌ های مارک فوما ژاپن وسایلی پرکاربرد برای پخت انواع کیک‌ها، کوکوها، کوفته‌ها و هر غذای نیازمند بافتی یکنواخت و تازه است.

انواع همزن برقی فوما

برند فوما دارای انواع مختلفی از همزن‌های برقی کلاسیک و پیشرفته بوده که قابل استفاده برای هر آشپز آماتور و حرفه‌ای است. همزن ‌های مارک فوما ژاپن با حفظ کیفیت بالا، کار مخلوط کردن مواد را فوق‌العاده راحت کرده و در کاهش مصرف زمان موردنیاز برای آشپزی مؤثر است. علاوه بر آن به دست فشار نیاورده و در نهایت بافتی یکنواخت، تمیز و عالی ارائه می‌دهد.

همزن ‌های مارک فوما ژاپن به دو دسته کلی همزن برقی دستی و همزن برقی کاسه‌ای تقسیم می‌شوند.

  • همزن برقی دستی

به علت آنکه کار با این همزن‌های برقی همچنان نیاز به دست گرفتن وسیله دارد، به این سری از محصولات همزن برقی دستی گفته می‌شود. اما عمل هم زدن با دو پره از انواع مختلف و با نیروی هم زدن بسیار قوی انجام می‌گیرد. همزن دستی با کمک چرخش و حرکت دست در سطح مواد غذایی، می‌تواند آن‌ها را چرخانده و علاوه بر جابه‌جایی، بافتی یکسان و نرم ایجاد نماید. همین خصوصیت باعث می‌شود مواد به هنگام پخت در بهترین شکل ممکن قرار گرفته و نتیجه‌ای متفاوت را ایجاد کند.

همزن فوما مدل FU-1346

این مدل همزن‌های برقی، کاربردی آسان‌تر و پیشرفته‌تر دارند. چرا که به جای به دست گرفتن دستگاه و اعمال فشار از طریق ساق و کف دست برای نگهداری آن، به‌راحتی بر روی سطح میز یا کابینت قرار گرفته و عمل هم زدن مواد غذایی را انجام می‌دهد. این نوع همزن‌ های مارک فوما ژاپن دارای مخزن کاسه‌ای شکل بوده که با گنجایش متفاوتی عرضه می‌شوند.

بسته به حرفه‌ای بودن و نوع کار آشپز، اندازه کاسه‌ها، نوع تیغه‌ها و قدرت موتور این همزن‌های برقی متفاوت بوده و برای پخت انواع غذاهای خانگی و رستورانی به خصوص کیک‌های قنادی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همزن فوما مدل 1993

ساختار و اجزای همزن‌های برقی فوما

فرقی نمی‌کند کدام همزن را انتخاب کرده باشیم، هر دو همزن برقی دستی و برقی کاسه‌ای از اجزای مشابهی تشکیل یافته‌اند. این دو همزن که به نام‌های همزن بدون پایه و همزن پایه‌دار نیز مشهورند از یک موتور با ولتاژهای متفاوت، مدارهای الکترونیکی قوی و تیغه‌های همزنی متنوع تشکیل شده‌اند.

علاوه بر آن دارای واشر، گیربکس، آرمیچر و پروانه‌های چرخشی مختلفی هستند که برای داشتن کیفیتی بالا از این دستگاه‌ها لازم‌اند. چرخ‌دنده‌های به کار رفته در همزن ‌های مارک فوما ژاپن، سرعت بازوهای همزن آن را تنظیم کرده و با استفاده از دکمه‌های کنترل‌گر، میزان این سرعت را کنترل می‌کند. این تغییر سرعت با تغییر ولتاژ بر روی سیم‌پیچ موتور دستگاه امکان‌پذیر بوده و میزان آن در کاتالوگ محصول ذکر گردیده است. هر اندازه تعداد سیم‌پیچ‌های همزن بیشتر باشد، از سرعت آن کاسته شده و تناسبی عکس با یکدیگر دارند.

انواع تیغه‌های همزن‌های فوما

همزن‌ های مارک فوما ژاپن بسته به نوع خود، همزن‌های پایه‌دار و کاسه‌ای یا همزن‌های بدون پایه و برقی، دارای تیغه‌های متفاوت با کاربردهایی متنوع هستند. از جمله این تیغه‌ها می‌توان به سه نوع زیر اشاره کرد:

  • تیغه‌های مفتولی: این مدل تیغه که پره نیز نامیده می‌شود، جهت مخلوط کردن سفیده تخم‌مرغ، خامه، پنیرهای نرم و سایر مواد جامد آبکی مناسب است.
  • تیغه‌های چنگکی: از این مدل پره برای ورز دادن انواع خمیر نان و کیک استفاده می‌شود.
  • تیغه‌های تخت: جهت مخلوط کردن انواع مایه‌ها، مواد غذایی خمیری شکل و بافتی نرم کاربرد دارد.

همزن فوما مدل FU-1877

نتیجه‌گیری

خرید انواع همزن ‌های مارک فوما ژاپن می‌تواند به‌ راحتی کار آشپزی افزوده و از صرف انرژی مضاعف جلوگیری نماید. علاوه بر آن به علت کیفیت بالا، ماندگاری طولانی داشته و تا سال‌ها برای خریدار کاربرد دارد. جهت خرید این محصولات حتماً به نیازمندی‌های خود باید توجه کرد. از جمله هماهنگی و سنجش دستگاه با کارایی خواسته‌شده، تأثیر مهمی بر گرفتن بهترین نتیجه از آن دارد. میزان سرعت دستگاه، توان موتور و ولتاژ ارائه‌دهنده آن، تعداد و تنوع تیغه‌ها از جمله مواردی هستند که به هنگام خرید باید با دقت انتخاب شوند.

دیدگاهتان را بنویسید