مقالات

انتخاب رنگ لوازم آشپزخانه

دقت در جزئیات مرتبط با دکوراسیون آشپزخانه باعث می‌شود تا فضایی کاملا زیبا و شاداب برای آشپزی داشته باشید. یکی از مهم‌ترین نکاتی که هر فردی باید در ارتباط با دکوراسیون آشپزخانه‌ی خود در نظر بگیرد، توجه به رنگ لوازم آشپزخانه است. تأثیر رنگ به حدی است که هر رنگی توانایی تغییر روحیه‌ی شما را دارا است. با توجه به آن که آشپزخانه، فضای مهمی در خانه به شمار می‌آید، شناسایی نکات مرتبط به انتخاب رنگ لوازم آشپزخانه ، تأثیر به سزایی در جلوه‌ی آشپزخانه خواهد داشت. در این مقاله با بررسی این نکات، شما را در این کار راهنمایی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

رنگ لوازم خانگی، سلیقه و تاریخ

یکی از مهم‌ترین معیارهایی که می‌توان میزان سلیقه‌ی هر فردی را شناخت، استفاده‌ از رنگ‌ها است. رنگ لوازم خانگی، نمایانگر شخصیت و سلیقه‌ی شما هستند به همین دلیل نیز در طول تاریخ، یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی بوده که باید پیش از خرید لوازم خانگی به آن توجه نمایید. از طرف دیگر خود رنگ لوازم خانگی تاریخچه‌ی گسترده‌ای دارد. در هر دهه‌ای، برخی از رنگ‌ها حرف اول را میزدند. برای مثال در دهه‌ی شصت شمسی، رنگ فیروزه‌ای، رنگ مورد علاقه‌ی مردم برای لوازم خانگی بود در حالیکه در دهه‌ی هفتاد استفاده از انواع فلزهای ضدزنگ سیاه، رایج شد. تمامی این تحولات، نشان از اهمیت انتخاب بهترین رنگ برای لوازم خانگی است.

 

روشن بودن یا رنگارنگ بودن لوازم خانگی

برخی از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که اگر تمامی لوازم آشپزخانه را از یک رنگ انتخاب کنند، طرح زیبایی برای آشپزخانه ایجاد می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین ضررهایی که این کار برای جلوه‌ی آشپزخانه‌ی شما به همراه خواهد داشت، یکنواختی شدیدی در فضای آشپزخانه ایجاد خواهد شد. گروهی دیگر نیز تصور می‌کنند که اگر تمامی لوازم را از رنگ‌های روشن انتخاب کنند، جلوه‌ی مدرنی به آشپزخانه می‌دهند. این ایده نیز دارای مزایا و معایب خاص خود است که در زیر مشاهده می‌کنید.

 

  • از مد افتادن

شاید تعجب کرده باشید اما رنگ‌های روشن، به سرعت این ایده را القا می‌کنند که لوازم خانگی شما قدیمی‌تر شده‌اند. این نکته با توجه به آن که هر کسی به دنبال آن است که بتواند آشپزخانه‌ی خود را مدرن‌تر جلوه بدهد، از بزرگ‌ترین معایب استفاده‌ی یکپارچه و کامل از رنگ روشن در لوازم خانگی است.

 

  • ارزان‌تر بودن

اما بزرگ‌ترین مزیتی که استفاده از رنگ‌های روشن در لوازم خانگی برای شما به همراه خواهد داشت، آن است که این نوع رنگ‌ها اکثرا ارزان‌تر از لوازم رنگارنگ هستند پس در نتیجه به صرفه‌تر هستند. البته این نکته را در نظر بگیرید که رنگ، تنها بخشی از مجموعه فاکتورهای تأثیرگذار بر قیمت لوازم خانگی است.

 

  • دوام بالاتر

اما دیگر مزیتی که استفاده از رنگ‌های روشن برای شما به همراه خود دارد، آن است که لوازم خانگی رنگارنگ، در صورتی که از مراکز غیرمعتبر تهیه شوند ممکن است که به مرور زمان از بین بروند و یا دچار زنگ‌زدگی بشوند. اما رنگ‌های روشن غالبا از مزیت ماندگاری بالا، بهره‌مند هستند.

لوازم آشپزخانه

لوازم آشپزخانه

 

محبوب‌ترین رنگ‌های لوازم خانگی

با توجه به گستردگی رنگ‌های لوازم خانگی، در ادامه لیستی از محبوب‌ترین رنگ‌های لوازم خانگی را بررسی می‌کنیم.

  • فولاد ضدزنگ

یکی از رایج‌ترین رنگ‌هایی که برای لوازم خانگی به کار می‌رود، فولاد ضدزنگ است. علاوه بر آنکه استفاده از فولاد ضدزنگ، شما را از زنگ‌زدن رها می‌کند، قابلیت آن در همخوان شدن با سایر رنگ‌ها بسیار به چشم می‌آید. در اصل شما می‌توانید فولاد ضدزنگ را با هر نوع رنگ و وسیله‌ای ست کنید.

 

  • فولاد ضد زنگ سیاه

این رنگ نیز با سرعت زیاد، در حال رایج شدن است. تفاوت اصلی فولاد ضد زنگ سیاه با مدل بدون رنگش آن است که این نوع رنگ، احساس گرمتر و عمیق‌تری را به افراد درون آشپزخانه منتقل می‌کند. همچنین از آن جایی که این رنگ بسیار براق است، برای پاک کردن جای لکه‌ها از روی آن، می‌توانید از یک پارچه‌ی تر استفاده کنید.

 

  • سفید

رنگ سفید، یکی از رنگ‌های رایج در لوازم خانگی است. با توجه به ویژگی رنگ سفید شما می‌توانید به راحتی هر نوع آلودگی موجود بر روی سطوح را تشخیص داده و به سرعت آن را تمیز کنید. همچنین این رنگ می‌تواند به صورت تضاد رنگی با سایر رنگ‌های موجود در لوازم خانگی عمل کرده و ظاهر آشپزخانه‌ی شما را زیباتر کند.

 

  • سیاه

استفاده از رنگ سیاه در لوازم خانگی، شکوه و وقار زیبایی به ظاهر آشپزخانه‌ی شما می‌دهد. همچنین این رنگ نیز مانند رنگ سفید می‌تواند به صورت کنتراست عمل کند؛ مخصوصا اگر کابینت‌های روشنی داشته باشید، قرار دادن لوازم خانگی سیاه، ظاهر زیبایی برای آشپزخانه ایجاد خواهند کرد.

 

  • زرد

رنگ زرد یکی از رنگ‌هایی است که باعث ایجاد نشاط در حین آشپزی می‌شود. تبدیل کردن فضای آشپزخانه به محیطی پرنشاط با استفاده از درجه‌های مختلف رنگ زرد در لوازم خانگی، سبب ایجاد محیطی گرم و شاداب در آشپزخانه می‌شود.

 

سخن آخر

یکی از موارد مهمی که باید در حین خرید لوازم خانگی به آن توجه داشته باشید، انتخاب رنگ لوازم آشپزخانه است. در این مقاله سعی شد تا تمامی نکات مهمی که مرتبط با رنگ لوازم خانگی هستند، به طور کامل ذکر شوند. این نکته را در نظر بگیرید که در انتها همه چیز به سلیقه‌ی شما مربوط می‌شود به همین دلیل نیز سعی کنید که رنگ لوازم خانگی را با در نظر گرفتن همه‌ی شرایط انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید