مقالات

برای محل کار این لوازم آشپزخانه ضروری است

محل کار، جایی است که شما بخش مهمی از ساعت‌های روزانه‌ی خود را در آن می‌گذرانید. با توجه به این موضوع، محل کار شما باید به نحوی باشد که مهم‌ترین نیازهای هر یک از کارکنان رفع شود. آشپزخانه‌ای که در محل کار وجود دارد یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که باید زمانی که برای رفع نیازهای کارکنان اقدام به برنامه‌ریزی می‌نمایید، به آن توجه کنید. آن دسته از لوازم آشپزخانه ضروری که در محل کار وجود دارند غالبا به صورتی انتخاب می‌شوند که نیازهای کارکنان را رفع کنند و به همین دلیل نیز اهمیت برخی از آن‌ها بیشتر از اهمیت وجود برخی دیگر از لوازم آشپزخانه در منزل است. در این مقاله بررسی لوازم آشپزخانه ضروری در محل کار خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

یخچال

زمانی که بحث یخچال پیش می‌آید، ذهن بیشتر افراد به سمت یخچال‌هایی می‌رود که بزرگ و جادار هستند. این موضوع در رابطه با یخچال‌هایی که در محل کار باید وجود داشته باشند متفاوت خواهد بود. در حقیقت این نکته را در نظر داشته باشید که کارکرد یخچال محل کار با یخچالی که در خانه دارید متفاوت است چرا که یخچال خانه‌ی شما برای نگهداری غذاهایی است که ممکن است برای چندین روز آینده مصرف شوند در حالیکه یخچالی که در محل کار قرار می‌گیرد غالبا برای نگهداری مواردی مانند ناهار همان روز کارکنان و آب است. با توجه به این نکته، بهترین یخچالی که در محل کار می‌توانید تهیه کنید، یخچالی است که سایز متوسط داشته باشد. البته اگر تعداد کارکنان شما کم باشد، استفاده از یخچال‌های کوچک نیز پیشنهاد می‌شود. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که وجود فریزر در محل کار الزامی نیست چرا که قرار نیست غذاها را برای مصرف در آینده فریز کنید.

 

قهوه‌ساز و چای‌ساز

قهوه‌ساز و چای ساز جزو آن دسته از لوازم آشپزخانه‌ای هستند که وجود آن‌ها در خانه‌های ضروری نیست در حالیکه وجودشان در محل کار، حیاتی است. این نکته برای هر مدیری مهم است که راندمان کاری کارمندها و کارکنانش بالا باشد. همانطور که می‌دانید دو دسته از مهم‌ترین موادی که باعث افزایش انرژی در هر فردی می‌شوند قهوه و چایی هستند. صبحی را در نظر بگیرید که تمامی کارمندان به صورت خواب‌آلود وارد اداره و دفتر کار شده‌اند. وجود چای‌ساز یا قهوه‌ساز باعث خواهد شد تا پس از مصرف قهوه یا چایی، انرژی خود را بازیابند. همچنین زمانی که برای کارمندان خود این دسته از موارد رفاهی را فراهم می‌کنید، صمیمیت و اعتماد را افزایش خواهید داد چرا که آن‌ها به این نکته پی خواهند برد که شرایط روحی و جسمی خود، برای شما مهم است.

 

خنک‌کننده‌ی آب

استفاده از آب معدنی در محل کار، در مرور زمان هزینه‌های زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت. همچنین باید زمانی را که باید صرف خریدن روزانه‌ی آب معدنی بکنید را نیز به لیست معایب این کار اضافه نمایید. دیگر عیب تهیه‌ی آب معدنی آن است که باید آن‌ها را در یخچال قرار دهید که این نکته با توجه به تعداد بالای آب‌های معدنی که باید به صورت روزانه تهیه شوند، منجر به آن می‌شود که یخچال بزرگ‌تری را تهیه کنید در نتیجه هزینه‌های شما نیز بالاتر رود. زمانی که شما از یک خنک‌کننده‌ی آب استفاده می‌کنید، تمامی مشکلاتی که ذکر شد را به آسانی حل خواهید کرد. همچنین می‌توانید از مدل‌های ویژه‌ی این دستگاه استفاده نمایید که آب گرم را نیز ارائه می‌دهند

 

مایکرویو و مایکروفر

دیگر لوازم آشپزخانه‌ای که وجود آن در آشپزخانه محل کار اهمیت بالایی دارد، مایکروفر است. یکی از مواردی که باعث می‌شود ساعت کاری و نظم کارمندان به هم بخورد زمانی است که آنان باید منتظر بمانند تا ناهار یا میان‌وعده‌ی خود را گرم نمایند. وجود دستگاهی مانند مایکروفر یا دیگر همتای آن یعنی مایکرویو باعث می‌شود که عملیات گرم شدن غذا با سرعت بسیار بیشتری اتفاق افتاده و ریتم کاری دچار بی‌نظمی نشود.

 

سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی دیگر لوازم آشپزخانه‌ی محل کاری است که اهمیت وجود آن بالا است. در حقیقت شما باید برای کارمندان و حتی خودتان، محلی را فراهم کنید که بتوانند ظرف‌های خود را شسته و یا حتی از آب لوله‌ی آن استفاده نمایند. بهترین گزینه برای این کار استفاده از سینک‌های ظرفشویی استیل است چرا که این مدل از سینک‌ها دارای مقاومت بسیار بالایی است که نتیجه‌ی آن، دوام و عمر طولانی سینک خواهد بود. همچنین هزینه‌ی خرید سینک ظرفشویی استیل نسبت به موارد دیگر کم‌تر است.

 

سخن آخر

محل کاری باید محیطی باشد که تمامی افراد از مدیر گرفته تا کارمندان، در آن احساس راحتی نمایند. در حقیقت زمانی که یکی از کارمندان احساس خوبی نسبت به محیط و فضای کار نداشته باشد، این احساس به سایر کارمندان رسوخ خواهد کرد. داشتن آشپزخانه‌ای که مهم‌ترین نیازهای افراد حاضر در محیط کار را رفع کند باعث می‌شود که محیط کاری تبدیل به محیطی بسیار مناسب و خوبی شود. در این مقاله با بررسی ضروری‌ترین لوازم آشپزخانه برای محل کار سعی کردیم تا شما را در این زمینه راهنمایی نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید