مقالات

راهنمای خرید چرخ گوشت

یکی از ضروری‌ترین وسایل هر آشپزخانه‌ای، دستگاه چرخ گوشت می‌باشد. چرخ گوشت‌ها علاوه بر اسمشان، کاربردهای گوناگونی در آشپزخانه‌ها دارند. از گذشته تا امروز، چرخ گوشت‌ها، تفاوت‌هایی زیادی پیدا کرده‌اند. امروزه بسیاری از مدل‌های چرخ گوشت، همراه خود لوازم جانبی‌هایی دارند که علاوه بر تهیه گوشت چرخ کرده، امکان تهیه سوسیس‌های خانگی، خرد کردن سیب‌زمینی‌ها و انواع مواد غذایی را فراهم می‌سازند. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی مهم‌ترین نکات هنگام انتخاب و خرید چرخ گوشت بپردازیم. پس از انتخاب و خرید یک چرخ گوشت مناسب، خود را به یک کوفته تبریزی خوش طعم مهمان کنید! پس با ما همراه باشید.

معیارهای انتخاب چرخ گوشت

  • قدرت موتور چرخ گوشت

اولین و مهم‌ترین معیار برای انتخاب یک دستگاه چرخ گوشت، میزان قدرت موتور آن است؛ زیرا که بسیاری از عوامل دیگر را تحت تأثیر قرار می‌دهد و همچنین ویژگی‌ها و مدل‌های خاصی را از لیست خرید احتمالی شما، به طور کامل حذف می‌کند. انتخاب میزان قدرت موتور گوشت چرخی شما، بر اساس میزان مقداری است که می‌خواهید از گوشت چرخ استفاده کنید.
به عنوان مثال، خرید یک چرخ گوشت پر قدرت درحالی که میانگین گوشتی که چرخ می‌کنید، یک کیلوگرم است، مانند این است که یک هلیکوپتر خریده و از آن برای رفتن به مرکز شهر استفاده کنید؛ به هیچ عنوان به صرفه نمی‌باشد!
قدرت موتور چرخ گوشت‌ها می‌توانند، پر مصرف، متوسط و کم مصرف باشند.

  • چرخ گوشت‌های پرقدرت، قدرتی بین 1200 تا 1400 وات دارند. این گونه وسایل معمولاً گران هستند، زیرا متعلق به دسته اول لوازم خانگی هستند: آنها می‌توانند بیش از 2 کیلوگرم گوشت در دقیقه چرخ کنند. آن‌ها برای چرخ کردن مقادیر بسیار زیادی گوشت طراحی شده‌اند.
  • چرخ گوشت با قدرت متوسط با قدرتی 800 تا 1200 وات. آن‌ها برای افرادی که گوشت چرخ شده زیادی استفاده نمی‌کنند مناسب می‌باشند.
  • چرخ گوشت کم مصرف با قدرتی بین 400 تا 800 وات. اندازه آن بسیار کوچک است. در هر دقیقه 1 کیلوگرم گوشت چرخ می‌کنند. قیمت آن‌ها بالا نبوده ولی در مقایسه با چرخ گوشت‌های پر قدرت، خیلی خوب عمل نمی‌کنند.

این نکته را هم مد نظر داشته باشید که هرچه قدرت موتور افزایش می‌یابد، میزان مصرف برق آن نیز افزایش می‌یابد. با خرید یک چرخ گوشت قدرتمند، هزینه‌های تأمین انرژیتان افزایش می‌یابد. در نتیجه، توصیه می‌شود که قبل از خرید هزینه‌های آینده خود را محاسبه کنید.

 

  • جنس چرخ گوشت

به طور عمده جنس بدنه‌ی چرخ گوشت‌ها را از سه دسته‌ی پلاستیک، فلزی و ترکیب پلاستیکی و فلزی می‌سازند. چرخ گوشت‌های دستی قدیمی، از فلز ساخته شده‌اند. این مواد بیشتر قابل‌اعتماد است، اگر چه آن‌ها امروزه با کیفیت خوب تولید می‌کنند. اگر به تولید کننده اعتماد داشته باشید، می‌توانید با اطمینان از پلاستیک ساخته‌شده از پلاستیک استفاده کنید.

 

  • جنس تیغه چرخ گوشت

مهم‌ترین قسمت چرخ گوشت، تیغه‌های آن می‌باشد، زیرا که در تماس مستقیم با مواد غذایی است. جنس این تیغه‌ها از فولاد ضد زنگ بوده و با استفاد‌ه‌های روزانه‌ی معمولی، در سال بیشتر از دو بار نیاز به تیز کردن ندارند. در صورت نیاز به تعویض تیغه چرخ گوشت، در ابتدا بهتر است که آن را با تیغه‌ی جایگزین خود چرخ گوشت تعویض کنید و در صورت نداشتن زاپاس، بهتر است که آن را با تیغه مشابه ساخته شده توسط همان سازنده تعویض کنید تا اطمینان حاصل شود که می‌تواند روی دستگاه چرخ گوشت شما کار کند.

  • بهره‌وری چرخ گوشت

این پارامتر، میزان گوشتی را که در دقیقه توسط چرخ گوشت چرخ می‌شود، اندازه می‌گیرد. و این به طور عمده، به میزان قدرت موتور چرخ گوشت بستگی دارد. با این حال، بهره‌وری چرخ گوشت‌های مختلف با ظرفیت قدرت مشابه، ممکن است متفاوت باشد و موضوع وابسته به مدل چرخ گوشت است. چرخ گوشت‌های مصارف خانگی بهره‌وریشان، در حدود ۱.۵ کیلوگرم گوشت در دقیقه هستند.

 

  • ویژگی چرخش معکوس چرخ گوشت

برای جدا کردن تکه‌هایی از گوشت یا مواد غذایی در مابین چرخ دنده‌های چرخ گوشت گیر کرده باشد یا برای چرخ شدن دوباره گوشت، می‌توان از این ویژگی چرخ گوشت‌ها استفاده کرد. اما باید در نظر داشت که همه‌ی چرخ گوشت‌ها این ویژگی را ندارند. در نتیجه اگر برایتان این موضوع اولویت داشته، هنگام خرید دقت کنید.
در نظر داشته باشید که چرخ گوشت‌های فوما مدل FU-329، با دارا بودن سیستم چرخش معکوس، انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. می‌توانید برای خرید، از اینجا وارد شوید.

 

  • محافظت در برابر فشار اضافه

داشتن این ویژگی در چرخ گوشت‌ها، مزیت بزرگی محسوب می‌شود؛ زیرا که موجب افزایش ایمنی هنگام کار با چرخ گوشت می‌شود. به عنوان مثال، در صورت گرم شدن بیش از حد یا وجود گوشت و یا مواد غذایی بیش از حد ظرفیت، خاموش می‌شود.

 

  • پایه لاستیکی چرخ گوشت

پایه های لاستیکی برای راحتی استفاده از چرخ گوشت‌ها طراحی شده‌اند: آنها لرزش را کاهش می‌دهند و همین موضوع باعث افزایش ایمنی هنگام کار کردن با چرخ گوشت می‌شود.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم مهم‌ترین معیارها که هنگام خرید چرخ گوشت را بیان کنیم. از همراهی شما متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید