مقالات

همراهان خانم‌های شاغل در آشپزخانه و لوازم در آشپزخانه

وجود برخی از لوازم در آشپزخانه آن چنان به چشم نمی‌آید اما هنگامی که خراب بشوند یا به هر دلیلی در دسترس نباشند، می‌توانند مشکل و خلل در روند کارهای آشپزخانه به وجود آورند. این لوازم همزمان با آسان‌تر کردن کارها، در زمان نیز بسیار صرفه‌جویی می‌کنند. با توجه به این که به این دسته از لوازم خانگی ضروری کم‌تر پرداخته شده، در این مقاله تصمیم گرفتیم تا لیستی از مهم‌ترین لوازم در آشپزخانه را به شما معرفی کنیم. با ما در سایت برای خرید همراه باشید.

 

  • غذاساز

غذاساز یکی از لوازمی است که در ایام شلوغی، بسیار به کارتان می‌آید. این دستگاه، وسیله‌ای برای خرد کردن، آسیاب کردن و مخلوط کردن مواد غذایی است. غذاسازها معمولا دارای چندین تیغه هستند که مجموع آن‌ها باعث شده تا غذاساز، یک دستگاه چندکاره باشد. شما می‌توانید به وسیله‌ی این دستگاه، گوشت را چرخ کنید و یا آن که سبزی‌ها را خورد کنید. همچنین می‌توانید خمیر کیک خود را با غذاساز آماده نمایید.

 

  • آرام پز

این دستگاه یکی از بهترین وسایلی است که به شما این امکان را می‌دهد که عمل پختن غذا را را بدون نظارت و حضور خودتان انجام بدهید. در حقیقت این دستگاه با استفاده از دماهای پایین، اقدام به پخت غذا در مدت زمان طولانی‌تری می‌کند تا شما بتوانید به کارهای دیگرتان برسید. از آن جایی که آرام پز در دماهای پایین کار می‌کند، وسیله‌ای مناسب برای حفظ رطوبت مواد غذایی است. همچنین مصرف انرژی آرام پز نیز پایین است.

 

  • زودپز

دیگر وسیله‌ی مهمی که کارایی بسیار زیادی در خانه‌ها دارد، زودپز است. زودپز یک وسیله‌ی بسیار کارآمد برای پختن موادی مانند حبوبات است. همانطور که می‌دانید این گونه مواد در حالت عادی نیاز به زمان بیشتری برای پختن هستند؛ اما شما می‌توانید با استفاده از زودپز، این زمان را کم‌تر نمایید. در اصل، عملکرد زودپز بر اساس فشار است. همچنین شما باید در حین استفاده از زودپز نکات ایمنی مانند چک کردن منافذ خروجی را رعایت نمایید.

 

  • گوشت کوب برقی

همانطور که می‌دانید، کوبیدن مواد غذایی وقت زیادی را می‌گیرد. برای حل این مشکل، دستگاه گوشت کوب، انتخاب بسیار مناسبی است. گوشت کوب‌ها که در انواع مختلفی در دسترس قرار دارند به شما کمک می‌کنند تا موادی مانند گوشت، سیب زمینی، برنج و بسیاری دیگر را له و مخلوط نمایید. همچنین این دستگاه می‌تواند در مواردی مانند هم زدن، رنده کردن، آسیاب کردن و برخی دیگر نیز به کار گرفته بشود.

 

  • همزن

همزن‌ها وسیله‌ای مفید هستند تا شما بتوانید با استفاده از آن‌ها تجربه‌های جدیدی در آشپزی داشته باشید! این دستگاه در چند مدل عرضه شده‌اند. نوع دستی همزن به شما این امکان را می‌دهد که دستگاه را در دستان خود گرفته و در هر جهتی که بخواهید در درون ظرف چرخانده و مواد را هم بزنید. همچنین همزن کاسه‌ای، به صورتی است که دستگاه در یک جا قرار گرفته و مواد غذایی در درون کاسه‌ای که برای آن تعبیه شده، توسط همزن به صورت خودکار، مخلوط می‌شوند.

 

  • مایکروویو

این دستگاه با استفاده از تابش الکترومغناطیسی ریزموج، غذا را به سرعت گرم می‌کند. در حقیقت استفاده از مایکروویو باعث می‌شود که شما بتوانید تمامی کارهای خود را به سرعت و سر وقت انجام بدهید چرا که دیگر نیازی به صبر کردن زیاد برای گرم شدن غذاهای خود نخواهید داشت. البته یادتان باشد که غذاها را در ظروف فلزی و یا فویل‌ها قرار ندهید چرا که بودن این گونه مواد در مایکروویو باعث ایجاد جرقه شده و خطر اشتعال را ایجاد می‌کند.

 

  • آب میوه‌گیری

دستگاه آب میوه‌گیری، یکی از وسایل جذابی است که به شما این امکان را می‌دهد تا نوشیدنی‌های سالم و طبیعی را بدون مواد افزودنی تهیه نمایید. علیرغم آن که این دستگاه بسیار پرکاربرد است اما متأسفانه مشاهده شده که برخی از افراد، نکات ایمنی مرتبط با آن را رعایت نمی‌کنند. پیش از وصل کردن دو شاخه به پریز از خاموش بودن دکمه‌ی دستگاه مطمئن باشید. همچنین تا زمانی که دستگاه به طور کامل متوقف نشده‌است، آن را باز نکنید.

 

  • رنده برقی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که مدت زمان زیادی را صرف رنده کردن مواد غذایی بکنید. در حقیقت رنده کردن دستی، علاوه بر آن که زمان شما را می‌گیرد، باعث خستگی نیز خواهد شد. از طرف دیگر اگر حجم مواد، زیاد باشد، این کار عملا غیر ممکن خواهد بود. برای آن که بتوانید این گونه مشکلی را حل کنید، استفاده از رنده‌ی برقی، انتخابی به صرفی و مفید خواهد بود. البته این نکته را در نظر بگیرید که حتما پیش از خرید رنده برقی از تیز بودن تیغه‌ی آن مطمئن بشوید.

 

سخن آخر

شناسایی لوازم در آشپزخانه و دستگاه‌هایی که کار شما را سریع‌تر در آشپزخانه انجام می‌دهند، علاوه بر آن که صرفه‌جویی مادی و معنوی زیادی برای شما به همراه خواهد داشت، باعث می‌شود که بتوانید از مدرن‌ترین تجهیزات موجود در بازار بهره‌مند بشوید. در این مقاله با تمرکز بر مفید‌ترین و کارآمدترین لوازمی که در آشپزخانه این امکانات را برای شما فراهم می‌کنند، سعی کردیم تا مهم‌ترین نکات مرتبط با کاربرد آن‌ها را ذکر کنیم. امید است که با استفاده از این لیست، علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، بتوانید کارهای خود را به شیوه‌ی راحت‌تری انجام بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید