مقالات

در آشپزخانه از چه اکسسوری ‌هایی می‌توان استفاده کرد؟

زندگی مدرن باعث شده تا وقت زیادی را در آشپزخانه نگذرانیم. با این وجود به دلیل پیشرفت‌های گسترده‌ی فناوری می‌توانیم کمبود وقت خود را با اکسسوری‌های آشپزخانه جبران نماییم. اکسسوری غالبا به عنوان یک عنصر جدایی ناپذیر از آشپزخانه‌های مدرن به حساب می‌آید چرا که استفاده از آن علاوه بر تسهیل نگهداری از وسایل، به آشپزخانه‌ی شما نیز جلوه‌ی مدرنی می‌دهد. از طرف دیگر اکسسوری‌ها را دیگر به عنوان المان‌های فرعی آشپزخانه به حساب نمی‌آورند و معمولا برای تعیین رنگ، طرح و جنس آن‌ها، به اندازه‌ی کافی باید وقت گذاشت. با توجه به نکات ذکر شد در این مقاله به بررسی اکسسوری‌هایی را که می‌توان در آشپزخانه استفاده کرد خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

چراغ زیر کابینت

مسئله‌ی نور، یک مسئله‌ی بسیار مهم در هر آشپزخانه‌ای به حساب می‌آید. در حقیقت برای آن که بتوانید بیشترین کارایی را در آشپزخانه‌ی خود داشته باشید نیاز است که نور فضا را به اندازه‌ی کافی تأمین نمایید. زیرچراغ کابینت باعث می‌شود که دیگر نیاز به خم شدن برای مشاهده‌ی وسایل موجود در کابینت و یا زیر کابینت نخواهید داشت و همچنین فضای آشپزخانه نیز شادتر و پرطراوت‌تر خواهد شد.

 

تقسیم‌کننده‌ی کشو

بسیاری از کشوهای موجود در آشپزخانه‌ها، نامرتب بوده و معمولا انواع وسایل‌ها در آن‌ها قاطی می‌شوند. برای مثال، ممکن است که در یک کشو، قاشق، چنگال، چاقو و ملاقه‌ها، همگی در یک بخش قرار گرفته باشند. از طرف دیگر، زمانی که کشو دارای نظم خاصی نباشد، نمی‌توان از تمامی فضای آن استفاده کرد. برای حل این مشکلات، استفاده از تقسیم‌کننده‌ی کشو، کمک زیادی را به شما خواهد کرد. تقسیم‌کننده‌ها، با بهینه‌سازی فضای کشو، باعث ایجاد نظم و ترتیب مشخصی در کشو می‌شوند.

 

لوله‌ی آب قابل انعطاف

بسیاری از افراد در هنگام شستشوی ظروف آشپزخانه با سختی‌های زیادی رو به رو می‌شوند. در حقیقت سختی‌هایی از قبیل کمبود مکان و همچنین نبود سرعت زیاد در حین شستشو باعث شده تا اکثر افراد از این کار فراری باشند. استفاده از لوله‌های آب قابل انعطاف به عنوان یک اکسسوری آشپزخانه با کاربردهای فوق‌العاده به شما کمک می‌کند تا از شر تمامی مشکلات یادشده خلاص شوید. در حقیقت شما می‌توانید برخی از ظروف و قابلمه‌ها را بدون آن که در سینک قرار دهید و تنها با استفاده از یک لوله‌ی آب قابل انعطاف، خیس کرده و یا پر از آب نمایید.

 

نگهدارنده‌‌ی تابه

محل نگهداری از تابه، همیشه مورد بحث بوده‌است. در حقیقت، تابه‌ها به دلیل حجم زیادی که از فضا اشغال می‌کنند، معمولا خارج از کابینت نگهداری می‌شوند. به همین دلیل نیز در اکثر آشپزخانه‌ها، با بی‌نظمی زیادی در محلی که تابه‌ها نگهداری می‌شوند مواجه می‌شوید. از طرف دیگر، این بی‌نظمی باعث می‌شود که در اکثر اوقات نتوانید ماهیتابه‌ی مد نظر خود را پیدا نمایید. برای حل این مشکل، می‌توانید از یک اکسسوری آشپزخانه پرکاربرد استفاده نمایید. نگهدارنده‌ی تابه، به عنوان یک اکسسوری توانسته که به مرور زمان، خود را به عنوان یکی از لوازم مهم آشپزخانه معرفی نماید.

 

اکسسوری ریلی

یکی دیگر از اکسسوری‌های پرطرفدار آشپزخانه، اکسسوری‌های ریلی هستند. این دسته از اکسسوری‌ها به صورت یک ریل طبقاتی هستند که معمولا در کابینت‌ها قرار گرفته و به سمت بیرون کشیده می‌شوند. این ریل‌ها دارای انواع گوناگونی هستند. در حالت ساده، می‌توانید لوازمی مانند تابه را در آن‌ها قرار دهید. در حالت دیگر که به صورت لایه لایه‌ای است، می‌توان انواع بشقاب‌ها و تابه‌ها را به صورت جدا از یکدیگر و با نظم مشخصی مرتب نمایید. استفاده از اکسسوری ریلی به شما کمک می‌کند تا فضای خالی کابینت و آشپزخانه را افزایش دهید.

 

اکسسوری تخته ساطور ریلی

معمولا نگهداری از تخته‌هایی که برای بریدن انواع گوشت و سبزیجات مورد استفاده قرار می‌گیرند همواره سخت بود و اکثر افراد، آن‌ها را در پشت لوله‌ی آب و یا در گوشه‌ای از آشپزخانه قرار می‌دهند. آشپزخانه‌های مدرن راه حل بسیار مناسبی برای این مشکل یافته است. استفاده از اکسسوری تخته ساطور ریلی به شما کمک می‌کند که بهترین فضا را برای تخته داشته باشید. در حقیقت این نوع تخته‌ها در درون فضای کابینت قرار می‌گیرند و در زمان نیاز می‌توان به راحتی آن‌ها را مانند یک ریل بیرون کشید و پس از اتمام کار و تمیز کردن آن، تخته را باز به درون کابینت برد.

 

اکسسوری نگهداری از ظروف شکستنی

یکی از مشکلات عمده‌ای که در آشپزخانه وجود دارد، ایمن نبود فضای کابینت برای ظروف شکستنی است. در حقیقت بسیاری از ظروف شیشه‌ای در معرض شکستن قرار دارند و معمولا هر از گاهی تعدادی از آن‌ها می‌شکنند. برای حل این مشکل نیز استفاده از اکسسوری‌های مخصوصی که دارای قسمت‌های چوبی شبیه به میخ هستند که در درون چوب دیگری در کابینت قرار می‌گیرند راهکار مناسبی است. با قرار دادن ظروف شکستنی در فاصله‌ی میان این چوب‌ها، احتمال شکستن ظروف شیشه‌ای به کم‌ترین میزان ممکن خواهد رسید.

 

سخن آخر

امروزه برای آن که از یک آشپزخانه مدرن بهره‌مند باشید نیاز است که با پیشرفت‌های صورت گرفته در این حیطه به صورت کامل آشنایی داشته باشید. از آن جایی که اکسسوری‌های آشپزخانه، جزو المان‌های یک آشپزخانه‌ی مدرن هستند و از طرف دیگر کمک بسیار زیادی در نگهداری از وسایل آشپزخانه به شما می‌کنند، در این مقاله سعی کردیم تا مهم‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها را به شما توضیح دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید